Miért minket válasszon?
Ajánlatkérés

Szakértő csapat a munkatársai biztonsága érdekében.

Bírsággarancia

100 % munkavédelmi bírsággarancia 10 millió forintig!

Jogszabályletöltés

Összegyűjtöttük Önnek a legfontosabb munkavédelmi szabályokat.

Munkavédelem az irodában

Sok irodai munkavégzést végző munkáltató úgy gondolja, hogy az alacsony kockázat miatt nekik nem szükséges foglalkozniuk a munkavédelemmel. Azonban az irodák is munkahelyek, amelyekre alkalmazni kell az ide vonatkozó rendeleteket, törvényeket.

Munkavédelmi Törvény szerint, ahol már 1 fő munkavállalót foglalkoztatnak (lehet az csak irodai is), törvényi kötelezettsége a munkáltatónak, hogy valamilyen szinten biztosítsa a munkavédelmi feladatok ellátását.

Az irodai munkavégzés alacsony kockázata miatt a munkavédelemre fordított költség nem ró nagy terhet cégére.

Mik a legfontosabb munkavédelmi kötelezettségek irodai munkavégzés esetén?

  • Kockázatértékelés elkészítése
  • Orvosi alkalmassági vizsgálatok rendjének elkészítése
  • Átfogó megelőzési stratégia elkészítése
  • Egyéni védőeszköz juttatási rend (amennyiben a takarítást az egyik munkavállaló végzi)
  • Részletes oktatási tematika kidolgozása
  • Munkába állás előtt és évente a munkavédelmi oktatások megtartása
  • Évente 1-2 alkalommal munkavédelmi bejárás dokumentált elvégzése
  • Munkabalesetek illetve úti balesetek kivizsgálása és bejelentése

Az irodai munkavédelem körébe tartozik a veszélyhelyzetek, veszélyforrások azonosítása, a veszély jellegének, a veszélyeztetettség mértékének a felbecsülése, valamint a védekezés hatékony módjának a meghatározása is. Mindezek meglétének biztosítása a munkáltató kötelezettségébe tartozik.

Ugyanakkor rendkívül fontos és szintén az irodai munkavédelemhez tartozik az iroda kialakítása, elrendezése, berendezése is.

Munkavédelem az irodában – a megfelelő munkakörülmények biztosítása

A következő tényezők a legfontosabbak amelyekre oda kell figyelnünk az irodai munkakörnyezet kialakításakor:

  • Az iroda mérete (kényelmes, biztonságos)
  • A padló kialakítása (csúszás gátló, szilárd, könnyen takarítható)
  • Ablakok (biztonságos nyitása, zárása, tisztítása)
  • Szellőztetés (természetes, mesterséges; ez utóbbi beszerelése és üzemeltetése előtt alaposan tanulmányozni az erre vonatkozó előírásokat, szabályokat)
  • Hőszigetelés
  • Megfelelő hőmérséklet biztosítása (effektív hőmérséklet, léghőmérséklet, korrigált effektív hőmérséklet, hősugárzás, fűtőtestek elhelyezése). Ide tartozik a munkahely jellegének megfelelő tetőablak, ablak, üvegfal alkalmazása is, amelyeknek védőszerep (is) jut az erős napsugárzás káros hatásai ellen.
  • Világítás (természetes, mesterséges)
  • Hőszigetelés
  • Ülőhelyek kialakítása
  • Tisztálkodó- és mellékhelyiségek biztosítása
  • Elsősegélynyújtó felszerelés (könnyen és gyorsan elérhető helyen, készenlétben tartani)
  • Zajvédelem

Bár nem közvetlenül az iroda kialakításához tartozik, de mindenképpen az irodai munkavédelem fogalom körébe, a pihenőidő beiktatása, biztosítása az alkalmazottak számára, amennyiben a körülmények indokolttá teszik (5-10 perc óránként).

A számítógép, illetve a képernyők előtti munkavégzés szintén bizonyos előírásoknak, követelményeknek kell megfeleljen.

További irodai munkavédelmi feladatok

  • a menekülési utak és vészkijáratok kialakítása, megjelölése, megvilágítása
  • tűzjelző-, érzékelő- és riasztóberendezéssel, tűz oltására alkalmas készülékkel ellátni a munkahelyeket.
  • a munkahelyi hulladék kezelése

Amint a felsoroltakból is kitűnik, a munkavédelem az irodában is szükséges.

Ugyanakkor a munkavédelemre fordított költség egy olyan befektetés, amely hosszútávon nyugalmat és biztonságot kínál.

Feleljen meg a törvényi előírásnak, és kérjen korrekt ajánlatot munka-és tűzvédelmi feladatok ellátására!

Referenciák

Építőipar - kivitelezés

Gyártás

Kereskedelem

További partnereink

x SZÉCHENYI 2020